روش های غلبه بر استرس

روش های غلبه بر استرسReviewed by Saeed13 on Nov 16Rating:

moafaghiat روش های غلبه بر استرس

استرس واکنش فیزیکی بدن به موقعیتهای ناخوشایند به عنوان بخشی جدانشدنی از زندگی انسانها است.تعریف استرس کار بسیار دشواری است زیرا استرس وارده به هر فرد یا شخصی متفاوت از دیگری است.

بقیه در ادامه مطلب…..

استرس خفیف از موضوعاتی نظیر از دست دادن اتوبوس ,ایستادن در صف به مدت طولانی و یا اخذ یک برگه جریمه و استرس شدید از طلاق,مشکلات خوانوادگی و مرگ یکی از اعضای خانواده ناشی می شود.همچنین استرس می تواند جسمی یا روحی باشد.

استرس جسمی ناشی از کم خوابی,فعالیت جسمی شدید,رژیم ناسالم غذایی و یا بروز بیماری بوده و استرس روحی از نگرانی های مالی ,پشت سر گذاشتن یک تجربه دردناک,بازنشستگی و اخراج از کار به وقوع می پیوندد.با این همه حجم زیادی از استرس از وظایف و مسئولیتهای ما و موضوعات عادی نشات می گیرد.

وظایف و فشارهای ناشی از امور روزمره را غالبا با کمی مدارا از سر می گذرانیم اما غافلیم که بدن در مقابل این هیجانات روحی بطور خودکار واکنش نشان می دهد.افزایش فشار خون,تند شدن تنفس و ضربان قلب و……کمترین واکنش بدن نسبت به بروز یک استرس خفیف است.بدن به هنگام استرس نیاز به انرژی کافی برای واکنش در مقابل آن دارد و اینجاست که در صورت عدم سازگاری با شرایط استرس زا سلامت بدن به طور جدی به خطر می افتد.

برای مقابله با استرس می توان راههایی پیشنهاد کرد اما نباید فراموش کنید که به کار بستن کامل آنها و استمرار تنها شرط تاثیر این راهکارها در زندگی شماست.عزم و اراده,پشتکار و زمان را از خاطر نبرید و. سطح تحملتان را در برابر استرس بسنجید.

اختصاصی بکسیها

ادامه مطلب

icon برچسب ها:




ببخشید، نمی‌توانید دیدگاهی بنویسید.